Uwaga! Na stronie Camido.pl wykorzystujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Zbierane w ten sposób dane są wykorzystywane do emisji reklam, w celach statystycznych oraz byś mógł korzystać z pełni funkcjonalności strony.

Możesz zaakceptować naszą politykę albo wyłączyć obsługę ciasteczek w przeglądarce.

Camido
  • Faceboock
  • Skype

info@camido.pl

+48 693 344 950

  • Home
  • Usługi
    • Konferencje prasowe
    • Nagrania debat i konferencji
    • Relacje wideo
    • Seminaria internetowe
    • Webinary
    • Eventy muzyczne
  • Blog
  • O nas

Blog

Camido / Blog

Wideo content marketing

3
lip
2014-07-03, Witold Sokołowski
0 komentarzy

Żyjemy w dobie społeczeństwa informacyjnego, gdzie informacja jest na wagę złota. Dlatego też w prowadzeniu działań promocyjnych w sieci internetowej coraz większe, jeśli nie najważniejsze, znaczenie odgrywa content marketing, obejmujący swoim zakresem wiele form narzędzi marketingowych, którymi marketer posługuje się dla tworzenia, udostępnienia i dzielenia się treściami.

Zadaniem content marketingu jest wymuszenie pewnej aktywności na docelowych odbiorcach komunikatu promocyjnego - obecnych i potencjalnych klientach. Dzięki właściwemu wykorzystaniu różnych narzędzi content marketingu można poprawić lojalność klientów wobec marki produktów lub usług i kształtować pozytywny wizerunek firmy w jej otoczeniu bliższym lub dalszym. Content wbrew pozorom wcale nie oznacza jedynie tekstu, ale może wykorzystywać i inne narzędzia, takie jak filmy i klipy wideo, dlatego też można mówić o wideo content marketingu. Na czym on polega i kiedy powinien być wykorzystywany?

Atrakcyjna forma przekazu

Wielu ludzi jest wzrokowcami i szybciej zapamiętuje informacje, jeśli są one im przekazywane w formie obrazów. Do takich ludzi powinniśmy kierować komunikaty w ramach wideo content marketingu. Narzędzia content marketingu operujące filmami wideo pozwalają na urozmaicenie przekazu informacji i skracają czas, jaki odbiorca musiałby poświęcić na uzyskanie pożądanych danych. Łatwiej jest coś pokazać na filmie, niż trafnie opisać z wykorzystaniem odpowiedniego słownictwa. Obecnie wideo content marketing nie pociąga za sobą już tak wysokich kosztów, jak jeszcze kilka lat temu. Ma to związek z szerokim rozwojem technologii internetowych. Nakręcenie filmu video i jego udostępnienie na stronie internetowej jest bardzo proste. Wystarczy mieć jedynie pomysł, w jakiej, atrakcyjnej dla odbiorców formie, przedstawić w formie video materiał reklamowy czy promocyjny.

Dzielimy się treścią

Jeśli filmik wideo wykorzystywany przy okazji prowadzenia działań z zakresu content marketingu jest interesujący dla odbiorcy docelowego, chętnie przekaże on informacje o nim swoim znajomym. Taki filmik będzie udostępniany w serwisach społecznościowych, co nakręca jednocześnie system rekomendacji. Skoro znajomy poleca content przekazywany w ramach narzędzi wideo, chętniej podejmiemy decyzję o wypróbowaniu danego produktu czy usługi. Redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl, Rafał Kowaleski zaznacza, że: „Treść wizualna, która jest interesująca, niepowtarzalna i wysokiej jakości, wzbudza silne uczucia wśród odbiorców.”

Tworzenie wartościowych treści wideo i ich właściwa dystrybucja w grupie docelowych odbiorców pozwala na skuteczne prowadzenie działań z zakresu promocji i reklamy swojej firmy, marki produktów i usług, czy serwisu internetowego. Wideo content marketing wymaga tworzenia ciekawych, unikalnych filmów i klipów, niekoniecznie stricte o charakterze reklamowym, ale i informacyjnym. Takie filmiki mają wywrzeć określony wpływ na konsumenta i generować zyski dla marki.

Wideo content marketing z założenia przynosi o wiele większe zyski reklamodawcom, niż spot reklamowy, jako że niesie za sobą realną wartość i interesujące, pożądane przez odbiorców informacje. Jeśli wideo zrealizowane jest w ciekawej, niesztampowej formie, ma większe szanse na dalsze upowszechnianie w sieci internetowej. Dlatego też eksperci uznają, że wideo content marketing jest przyszłością maketingu w ogóle. Anglojęzyczny serwis Theguardian.com w artykule dotyczącym wykorzystywania technologii video w marketingu napisał (tłumaczenie): „Wideo jest przyszłością content marketingu. O ile już tu i teraz nie jest to prawdą. Różne badania pokazują, że ponad połowa firm aktualnie wykorzystuje jako medium obraz, a prognozuje się wzrost świadomości reklamodawców dotyczących jego możliwości. Nielsen podaje, że 64% marketerów oczekuje, że video będzie dominować w ich strategiach marketingowych w przyszłości. Nie trudno jest zrozumieć, dlaczego.”

Na blogu custom-publishing.blog.onet.pl autorzy przytaczają najnowsze statystyki dotyczące video content marketingu i jego rozwoju w 2012 i 2013 roku: „W ciągu trzech lat stosowanie firmowych filmów video jako formy contentu wzrosło z 37% do 68%. Obecnie to obok internetu i druku jedna z najbardziej powszechnych form content marketingu! A aż 57% marketerów deklaruje, że w 2013 roku stworzy jeszcze więcej treści video!”

Z kolei w serwisie searchenginejournal.com opublikowano informacje, że: „Według Cisco, ruch wideo konsumentów wyniesie 69 procent całego globalnego ruchu internetowego do 2017 roku, w porównaniu do wysokich 57 procent obecnie.”

Na zdjęciu ekipa camido.pl w trakcie realizacji.

  • content marketing
  • wideo

Podziel się tym artykułem

  • Facebook
  • Twitter
  • RSS
  • Dribble
  • Google Plus
  • Pinterest
  • Behance

O autorze

Witold Sokołowski

Witold Sokołowski
Z e-marketingiem i e-pr'em związany niemal od początku wielkiego Internetu w latach 90-tych. Absolwent Amerykanistyki na Uniwersytecie Warszawskim oraz podyplomowych studiów PR przy PAN. Doświadczenie zdobywał jako PR i Marketing Manager w polskich i zagranicznych firmach.

Dane kontaktowe

Adres:   Stream Vibes Sp. z o.o.
              Powstańców 60 lok. 122
              05-091 Ząbki

Telefon: +48 693 344 950

Email: info@camido.pl


Tagi

  • Wideokonferencje
  • Webinary
  • Transmisje internetowe
  • Wideorelacje
  • Szkolenia online
  • Wywiady wideo
  • Content marketing
  • Home
  • Usługi
  • Blog
  • O nas
  • Regulamin

Copyright © 2023 Camido.pl. All rights reserved.